Najdi příležitost

Jak nastartovat
17.4.2015
Aukční portály
29.4.2015

V minulém příspěvku jsem  vám ukázal, jak nastartovat.

Řekli jsme si, že “ musíte“ vydělávat tím, co máte rádi.

A měli jste za úkol sepsat seznam všech zálib, ve kterých vynikáte.

Najdi příležitost

Kdo to udělal ?

Myslím, že většina asi ne. Možná je to dobře, ale pokud se pracovně necítíte dobře, měli byste to zkusit.

Možná opravdu trávíte život věcmi, které vás nebaví…

Dnes tedy navazuji na první krok, kterým bylo :

Krok 1: napište si seznam svých zálib a věcí, ve kterých vynikáte

 

A posouváme se ke kroku, který má název

Krok 2: Převeďte své schopnosti na obchodní nápady

V tomto kroku vezměte tento seznam a vyberte z něj schopnosti a činnosti, které mají obchodní potenciál.

Nebojte se zapsat si i nápady, o nichž byste jindy ani neuvažovali. Už samo zapisování myšlenek na papír stimuluje kreativitu a vzrušení a může vás přivést na nápad, jímž se budete chtít dál zabývat.

Řekněme například, že rádi chodíte do kina a vaší „schopností“ je zhlédnout měsíčně celou řadu filmů. Na každý z nich navíc máte vlastní, neotřelý názor. Tuto schopnost – zhlédnout mnoho filmů – by bylo možné transformovat do webových stránek s filmovými recenzemi nebo e‑mailového newsletteru o žhavých filmových novinkách…

Nebo jiný příklad: Řekněme, že vaší schopností je správně tipovat vítěze fotbalových zápasů. Jste velký fotbalový fanoušek a neusnete, dokud si nepřečtete výsledky všech večerních ligových zápasů.

Znáte aktuální silné i slabé stránky všech týmů v lize. To jsou ovšem cenné informace. Mohli byste si založit web nebo blog o fotbale, začít psát o zápasech a předpovídat, kdo vyhraje. Pokud jste opravdu takový znalec fotbalu, jak říkáte, budete poskytovat cenné informace a pravděpodobně budete v predikci vítězů častěji úspěšní než neúspěšní. Vsadil bych se (a berte to jako slovní hříčku), že by byly vaše tipy mezi fotbalovými sázkaři vyhledávané a mnoho by jich jistě ocenilo, že analyzujete informace za ně. Abyste začali vydělávat, můžete si vytvořit okruh VIP členů nebo odběratelů, jimž budete posílat své nejlepší informace – privátní klub pro fotbalové nadšence.

To bylo jen několik jednoduchých příkladů. Pokud už podnikáte nebo jste si vybrali oblast, jíž se chcete věnovat, bude vás na této aktivitě zajímat jediné: zjistit, zda máte do projektu dostatek chuti.

Nenašli jste žádný nápad?

Pokud se vám nepodařilo vymyslet žádný nápad z vašich koníčků a zálib, pokuste se najít nový nápad nebo osvědčený obchodní model, který byste mohli realizovat. Dostatečnou motivací k načerpání nadšení bývá často už samotný proces aplikace systému nebo výzva ukrývající se v prověřování nápadu.

sance

Hledejte nadšení, ne peníze

Obchod se točí kolem peněz, avšak peníze by neměly být vaším jediným cílem. Podnikání by vás mělo v první řadě naplňovat, až poté finančně zajišťovat. Firmu, která nemá příjmy, nebudete provozovat příliš dlouho; můžu vás ale ujistit, že podstatně větší šanci na úspěch vám přinese tento vzorec:

spokojený podnikatel = peníze

nikoli

peníze = spokojený podnikatel

Nadšení je kolébkou úspěchu a úspěch přináší zisk.

 

 

Pokud se ti obsah líbil , sdílej prosím...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Vyber způsob přidání komentáře :

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Loading Facebook Comments ...
Loading Disqus Comments ...