Počítače od roku 1989
24.11.2014
Hypotéky opět na minimu ?
24.12.2014

Na čem vlastně Facebook vydělává ?  V první řadě na reklamě.

Když v roce 2012 Facebook vstupoval na burzu, byl u toho velký humbuk.

Velké firmy a banky investovaly miliony dolarů.

Když v Květnu 2012 Mark Zuckerberg uvedl svou firmu na trh, byl to největší vstup na burzu v dějinách ( my víme, že to překonali až čínani).

Vydělal miliardy dolarů, ALE akcionáři těžce krváceli. Během prvního týdne prodělali 14 miliard dolarů.

Následovaly žaloby akcionářů a těžké období. A vypadalo to velmi bledě.

Ale dva roky po vstupu je tomu jinak. Akcie mají dnes dvojnásobnou hodnotu a už rok posilují.

Vývoj ceny akcií Facebooku:

facebook

Příjem z reklamy v roce 2013 činil 88% a z toho čtvrtina byla reklama v mobilech.

Aktuální počet uživatelů je zhruba 1,3 miliardy lidí.

A majitel hlásá: To je teprve začátek, uvidíte.

Dalšími příjmy jsou provize z prodeje aplikací, kde Facebook bere 30% a vývojář 70.

Facebook má dobře cílenou reklamu a te je velké plus pro firmy. Ti můžou oslovit klienty,

kteří mají zájem o danný obor a podobně.

Vzniklo tak nové odvětví, kde se specializované firmy starají jiným firmám o jejich Facebook.

Měří výsledky, pracují s fanoušky a podobně.

Reklamu tak vidíme na Facebooku čím dál víc a někdy nás už obtěžuje. Problém pro Facabook je právě v tom,

že reklama tvoží více než 3/4 příjmu. A co když se začne snižovat inzerce ? Některé firmy už zjišťují, že jim

inzerce nic moc nepřináší a ohlížejí se jinde.

facebook-button

Facebook získává data od uživatelů například nákupy firem jako Instagram, WhatsAppa podobně. Za ně platí miliardy dolarů,

ale získává informace o milionech uživatelů. Pak zkoumá jejich nákupní a jiné zvyklosti a převádí to do praxe.

Díky obrovskému množství dat slibuje efektivitu inzerce a správu celých skupin. A zatím to vychází.

Takže zatím opravdu platí, že reklama pro ty, kteří podnikají, může být velmi zajímavá.

My se těmto tématům věnujeme blíže v Academy21, kde se naučíte, jak nastavit reklamy

a jak efektivně pracovat s Facebookem a dalšími sítěmi.

Jak zacílit na fanoušky vaší konkurence a mnohem více. Odkaz ZDE

Pokud se ti obsah líbil , sdílej prosím...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Vyber způsob přidání komentáře :

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Loading Facebook Comments ...
Loading Disqus Comments ...