Na čem vlastně Facebook vydělává ? V první řadě na reklamě.
Když v roce 2012 Facebook vstupoval na burzu, byl u toho velký humbuk.
Velké firmy a banky investovaly miliony dolarů.
Když v Květnu 2012 Mark Zuckerberg uvedl svou firmu na trh, byl to největší vstup na burzu v dějinách ( my víme, že to překonali až čínani).
Vydělal miliardy dolarů, ALE akcionáři těžce krváceli. Během prvního týdne prodělali 14 miliard dolarů.
Následovaly žaloby akcionářů a těžké období. A vypadalo to velmi bledě.
Ale dva roky po vstupu je tomu jinak. Akcie mají dnes dvojnásobnou hodnotu a už rok posilují.
Vývoj ceny akcií Facebooku:
Příjem z reklamy v roce 2013 činil 88% a z toho čtvrtina byla reklama v mobilech.
Aktuální počet uživatelů je zhruba 1,3 miliardy lidí.
A majitel hlásá: To je teprve začátek, uvidíte.
Dalšími příjmy jsou provize z prodeje aplikací, kde Facebook bere 30% a vývojář 70.
Facebook má dobře cílenou reklamu a te je velké plus pro firmy. Ti můžou oslovit klienty,
kteří mají zájem o danný obor a podobně.
Vzniklo tak nové odvětví, kde se specializované firmy starají jiným firmám o jejich Facebook.
Měří výsledky, pracují s fanoušky a podobně.
Reklamu tak vidíme na Facebooku čím dál víc a někdy nás už obtěžuje. Problém pro Facabook je právě v tom,
že reklama tvoží více než 3/4 příjmu. A co když se začne snižovat inzerce ? Některé firmy už zjišťují, že jim
inzerce nic moc nepřináší a ohlížejí se jinde.
Facebook získává data od uživatelů například nákupy firem jako Instagram, WhatsAppa podobně. Za ně platí miliardy dolarů,
ale získává informace o milionech uživatelů. Pak zkoumá jejich nákupní a jiné zvyklosti a převádí to do praxe.
Díky obrovskému množství dat slibuje efektivitu inzerce a správu celých skupin. A zatím to vychází.
Takže zatím opravdu platí, že reklama pro ty, kteří podnikají, může být velmi zajímavá.
My se těmto tématům věnujeme blíže v Academy21, kde se naučíte, jak nastavit reklamy
a jak efektivně pracovat s Facebookem a dalšími sítěmi.
Jak zacílit na fanoušky vaší konkurence a mnohem více. Odkaz ZDE
Vyber způsob přidání komentáře :